Eerste daagjes in Barcelona! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Leanne Peute - WaarBenJij.nu Eerste daagjes in Barcelona! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Leanne Peute - WaarBenJij.nu

Eerste daagjes in Barcelona!

Blijf op de hoogte en volg Leanne

31 Augustus 2014 | Spanje, Barcelona

Jeetje wat waren de eerste paar dagen hier in Barcelona zwaar! Ik heb al zoveel meegemaakt in deze dagen, dat het eigenlijk met geen pen te beschrijven is.
Afgelopen donderdag vloog ik om 7.05 uur vanuit Rotterdam naar het zonnige Barcelona, samen met Robert. Afscheid nemen van familie was geen pretje, maar ik wist wel dat ik ze snel weer ga zien! Na twee uurtjes vliegen kwamen we aan in Barcelona, jeetje wat een lekker weer was het eerste dat ik dacht. Op het vliegveld hebben we de Aerobus gepakt naar Placa Catalunya om vanaf daar de metro te pakken naar mijn kamer. Gingen we dan met twee grote koffers en twee kleine de metro in.. DRAMA! Bij Puxtet moesten we eruit en vanaf daar was het nog maar 5 minuutjes lopen, beweerde mijn kamerverhuurder. Uiteraard waren wij verkeerd gelopen met de vier koffers en kwamen we na een half uur lopen eindelijk aan.
Ik belde aan en de deur werd open gedaan vanaf boven. Toen moesten we met vier koffers de smalle trappetjes op. Toen ik voor de voordeur stond, belde ik weer aan. Een oude man deed de deur open. Iets in mij zei dat er iets niet goed zat.. De man, genaamd Luis, liet mijn kamer zien en daarna kreeg ik een rondleiding door het huis. Ik kwam er dus achter dat Luis ook in het huis sliep samen met zijn Chinese vriendin en zijn vieze kat. De keuken was te smerig voor woorden en ook de badkamer was niet wat ik op de foto's had gezien. Ik vond het vreselijk!! Eenmaal in mijn kamertje storte ik helemaal in. Jeetje wat was ik blij dat Robert bij me was! Als ik alleen was geweest, had ik niet geweten wat ik zou moeten doen denk ik.

Ik wilde er zo snel mogelijk weg, want ik kon daar echt niet vijf maanden lang zitten. Uit voorzorg had ik mijn koffers nog niet uitgepakt. Een meisje van school, Martine, was er al twee dagen en daar konden wij die middag terrecht om te zoeken naar een andere kamer. Ik kwam haar huis binnen en dat zag er toch een heel stuk anders uit dan bij die vieze vent.
Na verschillende kamers gebeld te hebben, kon vrijdag bij een terecht die in een zijstraat van de Ramblas lag. De foto's zagen er prima uit en de locatie was ook super. Ook was er nog een kamer vrij in het huis bij Martine. Deze had ik op internet bekeken en dat zag er helemaal fantastisch uit! Eigen balkonnetje, tweepersoonsbed, een grote kledingkast. Helaas kon ik deze kamer de volgende dag om vier uur pas bekijken.

Op de heenweg naar mijn kamer, had ik al gezien dat er een hotelletje in de buurt zat. We besloten om daar die avond te gaan slapen, want no way dat ik bij die man thuis zou gaan slapen! Mijn moeder had een kamer voor ons geboekt.
Eind van de middag zijn we terug gegaan naar die kamer om te zeggen dat ik zou vertrekken. Hij was er eigenlijk best koel onder. Hij hielp zelfs nog om mijn koffers drie trappen naar beneden te sjouwen! Haha. Gelukkig had ik nog niks betaald en had ik die problemen dus ook niet. Ik was zo onwijs blij dat ik daar weg was met mijn spullen!

Die avond zijn we nog wat gaan eten, want we wilden er, ondanks de ellende, toch vier leuke dagen van maken. Hierna zijn we als een blok in slaap gevallen na zo'n pechdag. Zo zie je maar weer, foto's en mensen zijn niet altijd te vertrouwen.

De volgende dag (vrijdag) zijn we wakker geworden met een heerlijk ontbijtje in het hotel. Om 11 uur had ik de eerste bezichtiging van een kamer. Gelukkig kon ik mijn koffers kwijt bij Martine in huis, zodat ze in ieder geval weg waren uit het hotel en we dus niet meer helemaal terug moesten met de metro. We hebben een taxi gepakt en vanaf het huis van Martine zijn we naar die kamer gegaan. Eenmaal daar deed een superleuke man de deur open. Hij was heel erg enthousiast. De kamer zag er prima uit, zelfs een eigen inloopkast! Wauw dacht ik, dat is makkelijk! Het huis was helemaal gerenoveerd en er zat een nieuwe badkamer in. Het enige nadeel voor mij was, dat ik alleen met een gozer het huis zou delen tot er een nieuw persoon zou komen.

Stiekem was mijn keuze al gemaakt, ik wilde bij Martine in huis. Ik wist dat er nog vier Nederlandse meiden in het huis zouden komen en dat leek mij super! Je hebt toch je aanspraak nodig, anders ga je je hier echt alleen voelen.
Na de eerste bezichtiging hebben we nog wat gewinkeld en zijn we de stad even in geweest om alvast wat eerste spulletjes te halen zoals shampoo etc..

Om vier uur had ik de bezichtiging bij Martine in huis. Binnen 10 minuten had ik een kamer! Alles zag er prima uit en ik wist dat ik hier wel vijf maanden kon wonen. Super blij en opgelucht begon ik samen met Robert mijn kamertje in te richten zodat het een beetje eigen werd. Foto's neergezet en kaartjes opgehangen. Hierna zijn we lekker wat gaan eten bij het strand om het te vieren.

De eerste nacht in mijn nieuwe kamer heb ik als een blok geslapen. Om 11 uur had ik een afspraak op mijn stage om zo de mensen alvast een beetje te leren kennen en om te zien waar ik zou komen te werken. Super leuk gesprek gehad met mijn stagebegeleider bij de Starbucks!
Ook heb ik vandaag de meiden waarmee ik het huis deel, een beetje beter leren kennen. Onwijs gezellige meiden die je al snel thuis laten voelen. :)

Toen ik weer thuis was, zijn we samen naar het grootste winkelcentrum geweest van heel Barcelona met maarliefst 240 winkels! Ook hebben we een bezoekje gebracht aan de Sagrada familia, waar het erg druk was. Met de metro is alles hier prima te doen, je koopt een 10-ritten kaart voor 10 euro en je kan, met al het openbaar vervoer dat er is, reizen. Hier kan Nederland nog een voorbeeld aan nemen!

Vandaag (zondag) was het helaas tijd om Robert weg te brengen naar het vliegveld. Jeetje, wat ga ik jou missen lieverd! Je hebt me onwijs geholpen de afgelopen dagen en daarom hoop ik dat je heeeeeeel snel weer langs komt.

Zo, nu weten jullie allemaal een beetje hoe mijn begin is verlopen. Morgen is mijn eerste stagedag, spannend!!! Ik schrijf jullie snel.

Adios y besos,

Leanne

  • 31 Augustus 2014 - 16:57

    Ingrid:

    Hi lieverd
    Na zo'n slechte start kan het alleen maar beter worden!!
    Fijn dat je nu een mooi plekje hebt en leuke meiden om je heen.
    Veel plezier daar!
    Dikke kus
    Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Leanne

Actief sinds 31 Aug. 2014
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 2041

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 16 Januari 2015

Stage in Barcelona

Landen bezocht: